Vai mēs pērkam ar acīm?

pirkums

Redze ir viena no vadošajām maņām, kas ietekmē cilvēka dzīvi. Un pavisam noteikti šī maņa atstāj lielu ietekmi uz to, kādas izvēles mēs izdarām veikalos. Varētu pat teikt, ka ļoti bieži iepērkamies ar acīm, nevis prātu, jo vizuāli impulsi atstāj ļoti lielu iespaidu uz to, kuru preci pērkam, kuru nē.

Un varētu domāt, ka tas nostrādā tikai veikalos, kur stāvam pie plauktiem un redzam, cik košs kuram produktam ir iepakojums, cik liela un pamanāma reklāma pielikta produktam blakus. Bet tas tikpat labi darbojas arī digitālajā vidē, kas šobrīd kļūst arvien nozīmīgāka ikvienam patērētājam, arvien vairāk tiek izmantoti interneta veikalu pakalpojumi.

Vizuālais mārketings pircēju atrod visur

Lai gan kādam varētu šķist, ka internetā viņš savā ziņā izvairās no mārketinga ietekmes uz viņa izvēlēm, tomēr no tā jau aizbēgt nevar. Piemēram, Facebook un Google reklāma internetā spēj radīt vajadzīgos vizuālos impulsus, lai aizvestu pircēju tieši uz konkrēto interneta veikalu vai uzņēmēja sociālo tīklu kontu, sākt tai sekot un apdomāt piedāvātā produkta iegādi. Google reklāma parādās visur, kur pārvietojamies digitālajā vidē — ziņu portālos, dažādās tīmekļa vietnēs. Acu priekšā zib lielāki vai mazāki uzraksti, bildes un saites.

Google reklāma arī ļoti labi zina, ko katram interneta lietotājam rādīt, kas viņam interesē, kas ir tās reklāmas, kas var uzrunāt tieši šo cilvēku. Google reklāma spēj analizēt interneta lietošanas paradumus, lai pielāgotu reklāmu saturu. Un tas nozīmē, ka pircēju ķer uz tādiem vizuālajiem un tekstuālajiem elementiem, kas var veiksmīgi nostrādāt.

Krāsas, teksts, iepakojuma dizains un citi elementi

Viss, ko saredzam ar savām acīm, atstāj uz apziņu un zemapziņu kādus iespaidus, kaut kas tiek uztverts virspusēji, kaut kas tiek arī dziļāk, paliek atmiņā, veido asociācijas, iespaidus un viedokļus. Un to ražotājs, pārdevējs un reklāmu speciālists panāk ar visdažādākajiem vizuālajiem līdzekļiem.

Tie var būt lieli un krāsaini uzraksti, inovatīvs iepakojuma dizains, kādi efektīgi attēli un vizuālie tēli, kas izmantoti gan vides noformēšanai veikalā, gan uz pašiem produktiem un to reklāmām. Ja tas, ko patērētājs redz, viņam patīk un paliek atmiņā, tad noteikti tas palielina iespēju, ka viņš kļūs par šī produkta pircēju, šī veikala klientu.

Piemēram, lai pievērstu uzmanību akcijām un īpašiem piedāvājumiem, veikalā bieži tiek izmantots košs skočs, kas vēl apdrukāts ar akcijas saukļiem. Tas piesaista uzmanību un signalizē, ka tas ir kaut kas izdevīgs, kas noteikti jāapskata tuvāk.

Krāsainas un apdrukātas līmlentas vispār ir bieži izmantots vizuālais elements. Un šādas līmlentas izmanto ne tikai vidē, bet arī produktu iepakošanai un pasūtījumu noformēšanai. Tie ir vizuālie akcenti, kas gan piesaista uzmanību, gan var sniegt noderīgu informāciju par produktu, zīmolu, uzņēmēju.

Tāpēc nekad nevajadzētu novērtēt pārāk zemu to, ko var panākt vizuālie elementi, jo cilvēka acis ir ļoti būtisks maņu orgāns, kas ietekmē ļoti daudz.

Gribētos domāt, ka cilvēka būtībā ir ielikta tieksme pēc skaistuma un vizuālās harmonijas.